Isnin, 24 November 2008

BABI | MASYARAKAT | BN | PR

Salam semua,

Baru balik dari PENDANG, saja ada hal sikit.. Lepak kedai makan depan JERAT CINA.. pastu sembang-sembang dengan tuan kedai.. Modal surat Habaq UTUSAN dan HARAKAH

  • MODAL Pertama - UTUSAN
  • AKU " AMACAM skrg PENDANG OK kaa"
  • PAKCIK " Besa la encik.. dok macam tu la.. kita cari makan macam nie laa"
  • AKU "Dengaq kata ROZAI menang lagi tahun nie..?"
  • PAKCIK "UMNO.. duit banyak menang la cik..?"
  • AKU " Aikk MAN BEDON duit banyak jugak paa.."
  • PAKCIK " dengaq kata dia tak mau turun duit.. tu pasai kalah tuu"
  • Lepas tu bla bla bla... bab UMNO la bab Pendang la.. dan MODAL Kedua - HARAKAH
  • AKU " Eishhh NAJIB nie biaq betoi ada KONSPIRASI dgn RAZAK"
  • PAKCIK " Entahlaa ENCIK nak kata tak betoi pusing kot nie pusing kot tu macam sangkut ja NAJIB nie.. malas nak sembang aihh PAKLAH serupa NAJIB pon serupa..."
  • AKU " Ahh bab BABI nie apa pendapat PAKCIK..?"
  • PAKCIK "Thah laa.. nak jadik SELANGOR jugak kot.. depa bela BABI kita pon nak bela BABI..."
  • AKU nampak macam semangat ja bila sentuh bab BABI nie.. lalu aku try cucuk lagi...
  • AKU " Alaa nie tulis kata kerajaan lama yg lulus, PAS cuma sambung jaa.."
  • PAKCIK " bila.. mana ada dengaq pon projek BABI nie, dah dulu LULUS lanie dok biaq apa kasi TUTUP laa.."
  • AKU "Dah tutup pon.. nie depa dah tutup..dan akan cari tempat lain.."
  • PAKCIK " Looo dok cari-cari apa lagi tak payah buat laa.. nak jadi negeri BABI plak kaa"
  • AKU tengok PAKCIK nie memang sensetif bab BABI nie.. lalu sambung lagi la bla bla bla...
  • LEPAS tu bayaq dapat diskaun 3kupang dan aku bagi salam lalu balik rumah layan PC semula...
KESIMPULANnya : Luu pikiaq la Sendiri...

Tiada ulasan: